Ten tekst przedstawia konfigurację programu Microsoft Windows Live™ Mail pod kątem korzystania z poczty elektronicznej, jednej z usług oferowanych przez firmę 2A .
Po założeniu konta na jednym z serwerów 2A, otrzymują Państwo wszystkie informacje potrzebne do konfiguracji. Informacje te należy zachować w razie potrzeby ponownej konfiguracji poczty.
Jeżeli nie mają Państwo zainstalowanego programu Microsoft Windows Live™ Mail, to proszę pobrać i zainstalować go z adresu http://explore.live.com/windows-live-mail.
Uwaga:
Przedstawiona w tym dokumencie konfiguracja została przeprowadzona dla Microsoft Windows Live™ Mail 2011 . Dla innych wersji programu poszczególne ekrany mogą sie nieco różnić.
Jeżeli uruchomili Państwo program Microsoft Windows Live™ Mail po raz pierwszy to pojawi się automatycznie kreator nowego konta pocztowego. Jeśli zaś już korzystaliście Państwo z programu Microsoft Windows Live™ Mail, to należy uruchomić kreatora ręcznie.
Następnie należy wypełnić poszczególne pola odpowiednimi dla Państwa konta pocztowego danymi. Proszę jako konto pocztowe wpisać alias np. jan.kowalski@stegny.2a.pl. Po wpisaniu danych proszę zaznaczyć opcję „Skonfiguruj ustawienia serwera ręcznie” i nacisnąć przycisk „Dalej”.
Po pojawieniu się okienka ustawień serwera proszę wybrać typ POP3, wpisać nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej mail.2a.pl oraz nazwę użytkownika logowania, którą jest login przyznany podczas zakładania usługi dostępu do Internetu i zapisany na Protokole Instalacyjnym. Uwaga. Proszę zaznaczyć opcję „Wymaga uwierzytelnienia” i kliknąć przycisk „Dalej”. Konto zostanie utworzone.
Aby zmieniać inne parametry pracy z kontem pocztowym, jak np. pozostawianie poczty na serwerze przez określony czas, zmienić ustawienia dotyczące portów serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej należy kliknąć prawy klawiszem myszy na nazwie konta i z menu podręcznego wybrać „Właściwości”.
Zestawianie połączeń szyfrowanych jest konfiguracja ponadpodstawową. Poniżej podane są ustawienia dla połączeń szyfrowanych: