Dlaczego nie można wysłać poczty? Odbieranie poczty działa.

Pytanie: Dlaczego nie można wysłać poczty? Odbieranie poczty działa.

Odpowiedź:

Najprawdopodobniej nieprawidłowo skonfigurowany jest klient poczty. W przypadku wysyłania poczty wymagane jest uwierzytelnienie programu pocztowego na serwerze pocztowym, czyli przesłanie odpowiedniego zestawu login – hasło.

Prawidłowe konfiguracje wybranych programów pocztowych znajdziecie Państwo w dziale POMOC witryny 2A.

W przypadku, gdy stosowany przez Państwa program pocztowy nie jest opisany w dziale pomocy, prosimy o sprawdzenie w jego ustawieniach, czy jest włączona opcja uwierzytelnienia ( autentykacji ) przy wysyłaniu poczty i podane prawidłowy zestaw login – hasło.

Problem może też być spowodowany zainstalowanym programem antywirusowym – trzeba w tym wypadku sprawdzić czy program antywirusowy nie wymaga osobnego wprowadzenia zestawu login – hasło w ustawieniach dotyczących ochrony poczty elektronicznej.

Jeżeli problem występuje nadal należy spróbować skonfigurować konto od nowa, uprzednio je usuwając (należy pamiętać o spisaniu ustawień). Jeżeli i to nie pomoże należy przeinstalować program pocztowy.